HUBUNGI KAMI

HUBUNGI KAMI
PEJABAT PENTADBIRAN KOR SUKARELAWAN POLIS SISWA/SISWI (SUKSIS) USM

Bangunan L09, Universiti Sains Malaysia,
11800, Minden, Pulau Pinang.

Tel/Fax : 04-6534436

E-mel : suksisusm@yahoo.com.my

Blog : suksisusm.blogspot.com

COMMUNITY POLICING CAMPAIGN

Monday, October 5, 2009

rumah terbuka yang meriah....

salam suksis bersatu jiwa...

       pada tengahari tadi telah berlangsungnya rumah terbuka aidilfitri di 3 tempat yang berbeza iaitu di rumah sjn rosli dan suhana di lone pine dan juga rumah kpl azhar di kulim... rumah terbuka tersebut telah berlangsung dengan meriah sekali dan dihadiri oleh majoriti pelatih2 suksis usm.. makanan yang disediakan mmg enak2 belaka hingga menjilat pinggan kitorang semua,.heeheh.. yang xleh lupa keakraban pelatih2 suksis yang sanggup berkonvoi semata-mata untuk datang ke rumah terbuka tersebut.. mmg ramaaaai giler yang datang sampai x muat2 rumah.. makanan pun sampai sold out..hahahaha.. mmg best giler.. kitorang kat sini sebagai pelatih ingin mengucapkan jutaan terima kasih pada penganjur rumah2 terbuka tersebut... layanan, makanan dan segalanya mmg best.. akhir sekali ada pantun...

                                  hari raya dah nak habis,
                                  kuih raya pun sama jee,
                                  rumah terbuka mmg best,
                                  lain kali buat la lagi yee..

heheheeh....




                                                        

Saturday, October 3, 2009

skuad senior kena double kawad!!!!

salam pertemuan salam suksis bersatu....

       hari ni hari yang xleh dilupakan oleh skuad senior di mana kami telah di kenakan hukuman double kawad atas kesalahan yang telah dilakukan.. penat, letih, geram, sakit hati dan macam2 lagi berlegar2 di minda dan fizikal kami...hahaha.. Tn Priya merangkap pegawai penyelaras suksis usm telah menjatuhkan hukuman ni dan kami terpaksa untuk menjalaninya dengan rasa berat hatii... dengan cuaca panas terik mmg cukup2 mencabar bagi kami.. terbakar bkn je kat kulit, kat kat muka n kat tangan, kat hati pun terbakar jugaa..hahahaha.. tpi sempoi.. walaupun kna double kawad skuad senior tetap mantain.. semangat tetap membara walaupun ada beberapa orang yang telah berputus asa..hahaha..
      hukuman berkawad dan berlari tanpa henti selama sejam tu diharap dapat menjadi pengajaran kepada semua suksis usm supaya tidak mengulangi kesilapan yang sama.. seperti yang dijelaskan, niat mereka bukan utk mendera tpi untuk menjadikan kita lebih berwaspada dan patuh pada arahan.. apa2 pun ingatan kepada semua skuad supaya mantapkan disiplin dan patuh pada arahan supaya hukuman double kawad ni x berulang lagi.... :(








p/s: tpi kulit aku dah rentung dah ni..adoi.. kaki plak melecet teruk.. adoi.. thanks pada en.Rothlan jurulatih baru kami yang sgt prihatin tdi..hehehe best!!!