HUBUNGI KAMI

HUBUNGI KAMI
PEJABAT PENTADBIRAN KOR SUKARELAWAN POLIS SISWA/SISWI (SUKSIS) USM

Bangunan L09, Universiti Sains Malaysia,
11800, Minden, Pulau Pinang.

Tel/Fax : 04-6534436

E-mel : suksisusm@yahoo.com.my

Blog : suksisusm.blogspot.com

COMMUNITY POLICING CAMPAIGN

Friday, March 5, 2010

Penghormatan Buat Kor SUKSIS Mengiringi KPN ke Majlis MoU PDRM dan USM

Ketika sedang berlangsunganya Hari Ko-kurikulum dan aktiviti jualan kursus keusahawanan, kehadiran ramai anggota dan pegawai kanan PDRM mencuri tumpuan para pelajar yang berada di sekitar Dewan Budaya. 

Kemunculan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan dan Naib Canselor, Prof. Tan Sri Dzulkifli Abdul Razak mendapat perhatian ramai dan mereka berdua dilihat berjalan melalui gerai-gerai jualan menuju ke Balai Persiban, Pusat Pengajian Seni untuk menghadiri majlis menandatangani perjanjian persefahaman (MoU) antara PDRM dan USM untuk menangani jenayah. 

Kor SUKSIS USM diberi penghormatan untuk mengiringi para pegawai kanan dan Tan Sri KPN ke lokasi majlis dan kesempatan ini digunakan sebaiknya untuk mempamerkan imej dan keterampilan Kor SUKSIS USM di mata warga USM dan PDRM. 

Deretan kereta polis yang membawa pegawai kanan PDRM


Kelihatan serius perbincangan antara anggota Kor SUKSIS, jurulatih dan pegawainya sementara menunggu ketibaan Tan Sri KPN

Antara pegawai kanan PDRM yang hadir menanti ketibaan Tan Sri KPN


Ketibaan Naib Canselor, Prof. Tan Sri Dzulkifli Abdul Razak disambut Pegawai Latihan 1 Kor SUKSIS, Insp. Ibrahim Yahaya


Ketua Polis Pulau Pinang, Dato' Wira Ayub Hj Yaakob (tiga dari kiri) dan Ajutan Kor SUKSIS, Prof. Madya P. Sundramoorthy (sedang telefon)


Tan Sri KPN tiba dan menerima tabik hormat daripada jurulatih Kor SUKSIS, Kpl. Fuaad Mohd Salleh


Tan Sri KPN bersama TNC BHEPP, Prof. Omar Osman sedang berjalan melalui gerai jualan keusahawanan pelajar USM


Tan Sri KPN diiringi keluar dari Pusat Pengajian Seni untuk berangkat pulang

Terima kasih kepada anggota Kor SUKSIS dan para jurulatih yang membantu melancarkan pergerakan pegawai-pegawai kanan dan KPN pada hari berkenaan. Penghargaan juga kepada semua anggota yang terlibat menyumbang tenaga sepanjang berlangsungnya Hari Kokurikulum USM. 

Nota : Tan Sri Musa Hassan akan berada di USM sekali lagi pada 11 Mac 2010 dalam 6th Crimes and Policing Forum di Dewan Budaya. Arahan selanjutknya akan diberitahu kelak.   

No comments: